حالت تاریک
معاون استاندار خراسان جنوبی:

قیمت گوشت در خراسان‌جنوبی پایین‌تر از کشور است

قیمت گوشت در خراسان‌جنوبی پایین‌تر از کشور است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: برحسب رصدهای میدانی صورت گرفته، استان خراسان جنوبی پایین‌ترین قیمت گوشت‌ مرغ و قرمز را در سطح کشور دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد اشرفی صبح امروز در کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی استان اظهار کرد: در سطح استان برای تأمین گوشت مرغ و گوشت قرمز مشکلی نداریم و برحسب رصدهای میدانی صورت گرفته، استان خراسان جنوبی پایین‌ترین قیمت این گوشت‌ها را در سطح کشور دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت در استان، سازمان جهاد کشاورزی باید تمهیدات لازم را بیاندیشد تا در صورت نیاز خروج دام از استان محدود شود.

وی افزود: یکی دیگر از دغدغه‌هایی که در کارگروه تنظیم بازار مطرح شد تأمین لاستیک در سطح بازار است که خوشبختانه با توجه به اینکه کارخانه کویرتایر استان به ظرفیت کامل رسیده در هفته‌های آینده دچار کمبود در خصوص عرضه لاستیک نخواهیم بود.

اشرفی به دغدغه تأمین اقلام تره‌بار در استان اشاره کرد و گفت: مقرر شد تعاون روستایی خراسان جنوبی با هماهنگی استان‌های تأمین‌کننده در خصوص تأمین این اقلام مورد نیاز مردم اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برای تأمین شکر و برنج در سطح استان مشکلی وجود ندارد و کارخانه قند قهستان شهرستان درمیان نیز فعالیت خود در حوزه شکر را آغاز کرده است و امیدواریم در آینده نزدیک از برکات این کارخانه هم برای تأمین شکر استان استفاده داشته باشیم.

وی به پیش‌بینی تمهیدات برای تأمین میوه شب عید نوروز و خرمای برای ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: در همین راستا سازمان تعاون روستایی  نسبت به ذخیره‌سازی ۱۰۰ تن سیب، ۱۰۰ تن پرتقال و همچنین ۱۳ تن خرما در سطح استان اقدام خواهد کرد.

اشرفی در پایان گفت: همچنین شیر یارانه‌ای مورد نیاز برای توزیع در بین بالغ بر ۱۱۰ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی در مدارس دولتی استان تأمین خواهد شد و توزیع شیر در بین دانش‌آموزان دو روز در هفته انجام می‌شود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از