حالت تاریک
رئیس دانشگاه بیرجند:

مطالبه رهبری از اساتید بسیجی احیای تمدن‌اسلامی است

مطالبه رهبری از اساتید بسیجی احیای تمدن‌اسلامی است

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب از جامعه دانشگاهی و به ویژه اساتید بسیجی احیای تمدن اسلامی ایرانی است و بدون شک این تمدن در سایه علم‌گرایی و تعهد و تقوا محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خاورستان، احمد لامعی روز سه‌شنبه در  نشست سراسری ۳۰ هزار نفری جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید کشور که به صورت وبیناری در دانشگاه بیرجند برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: سال ۱۳۶۲ وارد پایگاه بسیج امام جواد(ع) در مدرسه راهنمایی شهید باهنر بیرجند شدم و در تمام این‌ها سالها توفیق خدمت در پایگاه‌های مختلف، دوران دفاع مقدس و جنگ ۳۳ روزه لبنان داشته‌ام.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه روحیه صداقت، صمیمت و اخلاص بر بسیج و بسیجیان سایه افکنده است، گفت: بسیج در عرصه‌ها مختلف انقلاب اسلامی ایفای نقش کرده است و بیشترین شهدای دفاع مقدس اختصاص به بسیج دارد.

وی ادامه داد: بسیج دارای قابلیت‌هایی است که می‌توان در عرصه‌های مختلف فکری، فرهنگی و علمی به معنوان مبنا و معیار سنجش قرار بگیرد.

لامعی با اشاره به اینکه اندیشه بسیج جهانی است و بسیاری از کشورها از بسیج الگو گرفتند، افزود: بسیج در دو جبهه حرکت می‌کند که یکی جبهه نظامی و دفاع از کیان اسلامی و عرصه مقاومت در کشورهای مختلف و دیگری جبهه جهاد علمی است.

رئیس دانشگاه بیرجند تأکید کرد: اما مطالبه رهبر معظم انقلاب و همه دولتمردان این است که بسیج باید در عرصه جهاد علمی ورود کند و نقش‌آفرینی داشته باشد.

به گفته وی، یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب از جامعه دانشگاهی و به ویژه اساتید بسیجی احیای تمدن اسلامی ایرانی است و این تمدن بدون شک در سایه علم‌گرایی و تعهد و تقوا محقق می‌شود.

لامعی ابراز امیدواری کرد که در سایه دانایی و پرورش اساتید و تربیت عالمان ربانی، جمهوری اسلامی بسان گذشته که سابقه تمدن‌سازی دارد شاهد احیای تمدن اسلامی ایرانی باشیم واین مهم دور از درسترس نیست و با تفکر بسیجی و رویکرد جهادی محقق خواهد شد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از