حالت تاریک
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی:

هفته دولت ۸۸پروژه اقتصادی در استان افتتاح می‌شود

هفته دولت ۸۸پروژه اقتصادی در استان افتتاح می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی: ۸۸ پروژه اقتصادی در خراسان جنوبی با ۱۰۰۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، مهدی جعفری در برنامه رادیویی پرسمان اظهار داشت: طی هفته دولت بیش از ۸۸ پروژه اقتصادی در استان با هزینه کرد هزار میلیارد تومان افتتاح می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه عملیات اجرایی سه پروژه اقتصای دیگر در این هفته آغاز می‌شود، افزود: حدود ۹ هزار و ۶۴۱ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای احداث این سه پروژه مهم زیرساختی نیاز است.

جعفری افزود: در این ۸۸ پروژه افتتاحی ۷۶۵ نفر اشتغالزایی جدید داریم و در سه پروژه‌ کلنگ زنی نیز برای بیش از ۴۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه های کشارزی، صنعت و معدن، میراث فرهنگی، کار و رفاه اجتماعی پروژه های اقتصادی را داریم، عنوان کرد: در حوزه کشاورزی ۷۰ پروژه با اعتبار ۱۱۲ میلیارد تومان برای اشتغالزایی ۴۱ نفر و تثیبت اشتغال برای سه هزار و ۷۱۲ نفر اتفاق می افتد که ۲۸ هزار نفر از مزایای این طرح ها منتفع می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به مشارکت قابل توجه مردم در اجرای طرح های اجرایی در هفته دولت امسال، ادامه داد: ۳۵ میلیارد تومان اعتبار اجرای طرح های کشاورزی از محل اعتبارات دولتی است اما ۴۰ میلیارد تومان آورده مردمی است یعنی مشارکت و اعتبارات مردم از اعتبارات دولتی فزونی گرفته است.

جعفری از افتتاح ۴۰ پروژه در حوزه آب و خاک استان خبر داد و افزود: در استان خراسان جنوبی توجه به زیرساخت های آب و خاک بسیار اهمیت دارد لذا ۱۸ رشته قنات به طول پنج کیلومتر احیاء و مرمت شده و در این هفته به بهره‌برداری می رسد که ۲۰ تا ۳۰ درصد در راندمان مصرف آب موثر خواهد بود.

وی از اجرای سامانه های نوین آبیاری در ۱۷ کیلومتر در سطح ۱۵۵ هکتار خبر داد و گفت: با اجرای این سامانه ها ۴۸۸ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: راندمان آبی در بخش کشاورزی ۲۵ درصد بود که در هفته دولت به ۴۸.۴۵ درصد می‌رسد برنامه ما راندمان ۵۵ درصدی است که امیدواریم محقق شود تا هدر رفت آب را در استان کم آب خراسان جنوبی کاهش دهیم اما هنوز ۴۵ درصد آب در بخش کشاورزی هدر می رود که باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی از افتتاح واحد ۲۷ هزار قطعه مرغداری گوشتی، دو واحد مرغداری تخم گذار با ظرفیت ۶۰ هزار قطعه و یک واحد گاو شیری با ظرفیت ۲۰راش خبر داد و گفت: دو واحد گلخانه هم در این هفته افتتاح می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح ۱۴ پروژه در بخش صنعت و معدن استان طی هفته دولت گفت: ۸۷۷ میلیارد تومان در این طرح ها هزینه شده است، همچنین سه پروژه با اعتبار ۹ هزار و ۶۴۱ میلیارد تومان برای اشتغال ۴۴۰ نفر هم کلنگ زنی خواهد شد.

جعفری از افتتاح کارخانه فرآوری شمش طلای هیرد خبر داد و افزود: این پروژه با ۴۵۰ میلیارد تومان برای اشتغال ۱۵۰ نفر افتتاح می‌شود همچنین خط انتقال پست ۱۳۲ کیلو ولت معادن نهبندان با ۲۵۰ میلیارد تومان اجرا شده است.

وی تصریح کرد: طی سال های گذشته در استان در حوزه زیر ساختی کم کاری شده بود و حق مردم به صورت شایسته و بایسته پرداخت نشده بود امیدواریم حق مردم مرزی و مرزبان مردم استان محقق شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: واحد تولید میله و میلگرد کارخانه فولاد قاینات با هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان با اشتغال ۱۷۰ نفر آماده افتتاح است.

جعفری با اشاره به پروژه های گردشگری استان، گفت: در این حوزه دو اقامتگاه بوم گردی برای اشتغال سه نفر در بشرویه افتتاح شد.

وی با اشاره به پروژه های بخش تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در این بخش دو پروژه با اعتبار ۸ میلیارد تومان افتتاح می شود، همچنین در هفته تعاونی ها (۱۳ شهریور) که پیش رو داریم نیز ۱۳ پروژه با اشتغال ۱۸۰ نفر در این بخش به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: در حوزه پزشکی مطب رادیولوژِی و سونوگرافی و کلنیک های چشم پزشکی و دندانپزشکی، کلنیک تخصصی جراحی را هم داشتیم لذا گردشگری پزشکی هم در آینده استان حرف برای گفتن خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: در حوزه پزشکی حدود ۷۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گفته جعفری؛ امسال افزایش خرید تضینی گندم را داشتیم و بالغ بر ۲۲ هزار تن خرید از مردم انجام شد چراکه نرخ واقعی گندم به مردم اعلام شد. قسمتی از مطالبات مردم هنوز پرداخت نشده که تا پایان شهریورماه طبق قول رئیس جمهور مطالبات مردم پرداخت خواهد شد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از