حالت تاریک
امام جمعه اهل سنت درمیان:

وحدت مهمترین راهبرد مورد تاکید قرآن

وحدت مهمترین راهبرد مورد تاکید قرآن

امام جمعه اهل سنت درمیان با اشاره به اینکه اطاعت و تبعیت لازمه ولایت است، گفت:۲ راهبرد اصلی پیامبر در طول زندگی خود مقاومت وحدت و تقریب بود و وحدت مهمترین راهبرد مورد تاکید قرآن کریم است.

مولوی خالقی در گفتگو با خبرنگار خاورستان با تبریک ایام با سعادت ولادت پیامبر اکرم(ص) به جمیع مسلمانان جهان به خصوص مسلمانان ایران گفت: از مقام معظم رهبری تا آحاد مردم شیفته وحدت و خدمتگذار اسلام هستند.

وی هم چنین در تکمیل صحبتش بعد این شعر اشاره ورود کرد که یا رب به رسالت رسول ثقلین، یا رب به بنا کنندهٔ بدر و حنین امتان تو را خدا ببخشاید به دعای تو یا رسول الله.

این عالم برجسته اهل سنت در خراسان جنوبی به پیام قرآنی "وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا" اشاره کرد و افزود: در این آیه اعتصام به حبل‌الله امر الهی و تفرقه نهی الهی است و هر مسلمانی که دل‌بستگی به قرآن دارد و قرآن را کتاب آسمانی و پیشوا و ماوای خودش می‌داند و توجه به این امر دارد که معجزه جاوید و همیشگی اسلام قرآن مجید است.

به گفته مولوی خالقی آخرین کتاب آسمانی که مجموعه تمام کتب آسمانی تورات، انجیل، زبور و صحف ابراهیم و موسی را در بردارد و این‌جاست که تا قیامت کتاب دیگری نیست شریعت دیگری نیست پیغمبر دیگری نیست و ما مسلمانان چه تشیع و چه تسنن کتاب الهی‌مان قرآن است و اعتقاد به قرآن داریم.

وی ادامه داد: قرآن ما را به یک قبله معرفی کرده است قرآن ما را به یک نماز معرفی کرده و قرآن ما را به یک وحدت اجتماعی دعوت کرده و در مسائل معاشرتی یک نکاح هم برای حلال و حرام ناموس و زوجیت جامعه قرآن ما را وادار کرده است.

وی تاکید کرد: به حمد خدا حکومت اسلامی ۴۴ سال در راس آن علمای فاخر و علمای برجسته هستند تمام متحدین ایران همه همفکر و همسو هستند که آن شالله وحدت پابرجا بماند و مسائل اغتشاشی هم که به وجود می‌آید پای بیگانگان در میان است چون رشد اسلام و وحدت اسلامی را می‌بینند.

وی تصریح کرد: در آیه ۲۹ سوره فتح قرآن مجید آمده يُعجِبُ الزُّرّاعَ به این معنا که کشاورزی رشد می‌کند و کشاورز با دیدن آن شگفت زده می‌شود اما حال رشد برنامه‌های اسلامی و ترقی ایران در تمام ابعادی که نیاز به آن دارد پیشرفته و امروزه حرف اول را هم از برنامه پزشکی و هم از برنامه نظامی می‌زند هیچ قدرتی هم نمی‌تواند با ایران مقابله کند و این برای آن ها سنگین است.

امام جمعه اهل سنت درمیان ادامه داد: بنابراین از مسائل دیگری وارد می‌شوند و در راس آن هم هیچ کس نیست یک سال و اندی از اغتشاشات می‌گذرد اما کسی سر بلند نکرد چهار تا کودک در خیابان‌ها و چهار تا هم در بیابان‌ها یعنی در کشورهای خارج شعار آزادی می دهند که این شعار آن‌ها خلاف با قرآن است.

به گفته مولوی خالقی قرآن حجاب را برای آزادی زن و حفاظت زن بیان کرده و این‌ها عریانیت و فساد را پیش آوردند که کلا خلاف با قرآن است و انسان باید توجه داشته باشد که قرآن بر حجاب تاکید کرد.

به گفته وی قرآن نگفته زن در خانه بماند و امروزه در مملکت ما زن در هر جایی کار می کند و بانوان در داخل و خارج نماینده ایران هستند و با حجاب شرعی خودش آزادی خودش را هم دارد و کار خودش را هم می‌کند و ما باید پاسدار از امریات قرآنی باشیم.

وی تصریح کرد: در این ایام خجسته همدیگر را به همدلی و دوستی و اخوت خواهر و برادری در آغوش بگیریم و آن شالله که بنیان مرصوص باشیم تا خداوند شربت اعتصام به حبل‌الله را نصیب و روزی ما بفرماید.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از