حالت تاریک
در شورای برنامه‌ریزی خراسان جنوبی؛

پروژه‌های ورزشی جان دوباره می‌گیرد

پروژه‌های ورزشی جان دوباره می‌گیرد

قناعت گفت: دستگاه‌های اجرایی مجاز هستند با هماهنگی دبیرخانه شورا برنامه‌ریزی و توسعه استان یک درصد اعتبارات خود را در حوزه ورزش و پروژه‌های اولویت‌دار در این زمینه هزینه کنند.

به گزارش خاورستان، جواد قناعت در هفتمین شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بر اساس ارزیابی سازمان استخدامی کشور که در رابطه با ۳۲ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سطح کشور انجام داده است رتبه دوم را کسب کرده که قابل تقدیر است.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به دستور کار جلسه گفت: دستگاه‌های اجرایی مجاز هستند با هماهنگی دبیرخانه شورا یک درصد اعتبارات خود را در حوزه ورزش و پروژه‌های اولویت‌دار در این زمینه هزینه کنند.

وی با بیان اینکه کارگروه واگذاری طرح‌های دولتی به بخش غیردولتی براساس ماده ۲۷ قانون الحاق باید در استان تشکیل شود، افزود: دستگاه‌های اجرایی باید پروژه‌های که می‌خواهند در قالب ماده ۵ قانون الحاق ۲ واگذار کنند شرط اولیه آن این است که ابتدا باید فرایند ماده ۲۷ را طی کرده باشند و اگر به هر دلیل متقاضی نداشت، ماده ۵ قانون الحاق اجرا شود.

واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش غیردولتی

حمید جهانشاهی- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی در این جلسه با اشاره به ظرفیت قانونی در ماده ۲۷ قانون الحاق ۲ مبنی بر اینکه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند بخشی از پروژه‌های عمرانی خود را به بخش‌های غیردولتی با سازوکاری که در قانون پیش‌بینی شده است واگذار کنند، اظهار کرد: در همین راستا دستگاه‌های اجرایی کارگروه‌ واگذاری را برگزار خواهند کرد و ما روی این ظرفیت قانونی کار می‌کنیم و امیدواریم در خراسان جنوبی شکل بیگرد و در سنوات آتی منشأ خیر  در استان شود.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۵۳ قانون الحاق ۲، همه دستگاه‌های اجرایی مجاز به هزینه‌کرد یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای و تملک خود در امور ورزشی هستند.

جهانشاهی گفت: امیدواریم با اجرای این قانون و اختصاص مشوق‌هایی به توصیه استاندار، بتوانیم بخشی از پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی خراسان جنوبی را تکمیل و به اتمام برسانیم.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از