حالت تاریک
پیگیری‌ها برای علل حادثه معدنجو ادامه دارد
استاندار خراسان جنوبی:

پیگیری‌ها برای علل حادثه معدنجو ادامه دارد

استاندار خراسان جنوبی گفت: پیگیری‌ها برای محرز شدن علل حادثه معدن زغال‌سنگ معدنجو طبس و مسببان این حادثه با جدیت ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت در دیدار با خانواده یکی از جانباختگان حادثه معدن طبس در شهرستان فردوس، دلجویی از بازماندگان این واقعه تلخ را تکلیف همه حوزه‌ها عنوان کرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته بعد از وقوع این حادثه، به حضور تولیت آستان قدس رضوی به عنوان نماینده مقام معظم رهبری در جمع خانواده‌های متوفیان استان اشاره کرد و افزود: همه پای کار هستند و به روش‌های مختلف ابراز همدردی می‌کنند تا سنگینی این غم بزرگ برای خانواده‌ها کمتر شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: بعد از وقوع حادثه، گروهی از کارشناسان با هماهنگی وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه  با حضور در استان به بررسی علل وقوع حادثه پرداختند.

وی ادامه داد: براساس نتایج اولیه تحقیقات، قصور مشهود بوده و کوتاهی‌هایی در زمینه تامین ایمنی معدن صورت گرفته که در حال بررسی است و بر اساس اعلام قوه قضاییه به زودی نتایج نهایی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

قناعت افزود: بدون‌شک با نهایی شدن بررسی‌ها و درصد خطاها و قصور هر بخش، با مقصران و مسببان این حادثه برخورد قانونی خواهد شد.

وی با آرزوی مغفرت برای جانباختگان این حادثه، اظهار امیدواری کرد که با تصویب قوانین و دستورالعمل‌هایی در تهران مبنی بر مکانیزه کردن و ارتقای سطح ایمنی معادن، شاهد بروز چنین حوادثی در سطح کشور نباشیم.

مرحوم ناصر آخوندی اهل شهرستان فردوس یکی از جانباختگان حادثه معدن طبس است که دچار مرگ مغزی شد و با رضایت خانواده و اهدای اعضایش به چند بیمار نیازمند جان دوباره بخشید.

حادثه انفجار در معدن زغال‌سنگ «معدنجو» طبس حوالی ساعت ۲۱ شنبه‌ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ در پی تصاعد آنی گاز متان روی داد که دو بلوک B و C تحت تاثیر قرار گرفتند و براساس آخرین آمار رسمی در آن نوبت کاری ۶۵ نفر از معدنکاران دچار حادثه و محبوس شدند.

عملیات امداد و نجات برای خارج کردن معدنکاران گرفتار در معدن تا صبح چهارشنبه چهارم مهر ماه ادامه یافت و در مجموع پیکرهای ۴۹ جانباخته از تونل‌های معدن خارج شد همچنین این حادثه ۱۶ مصدوم داشت که با فوت سه نفر، شمار جانباختگان به ۵۲ نفر افزایش یافت.

انتهای خبر/10

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از