حالت تاریک
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی خبر داد:

۲۳ پروژه کتابخانه‌ای خراسان جنوبی در دست ساخت

۲۳ پروژه کتابخانه‌ای خراسان جنوبی در دست ساخت

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۲۳ پروژه کتابخانه‌ای استان با همکاری بسیج سازندگی در دست احداث است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، محمود حاجی امروز در نشست خبری به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به وجود ۸۴ باب کتابخانه با عضویت ۷۰ هزار و ۹۷۰ نفر در استان، اظهار کرد: تعداد کتابخانه‌ها عمومی استان از هفت مورد قبل از انقلاب اسلامی به ۷۷ کتابخانه افزایش یافته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی ادامه داد: یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۶۸۲ نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان وجود دارد.

وی گفت: امسال یک میلیون و ۶۵۳ هزار و ۸۵۴ جلد کتاب امانت داده شد که براساس بررسی‌های انجام شده کتاب‌های کودک، ادبیات و دین سه رده کتاب‌های پرمخاطب بوده که در کتابخانه‌های استان به امانت رفته‌ است.

حاجی با بیان اینکه ۴۵ خدمت در کتابخانه‌ها به مردم استان ارائه می‌شود، تصریح کرد: عضویت سراسری، جستجوی کتاب از طریق سامانه تحت وب، رزرو کتاب، مرجع، نشریات، نسخ خطی، کارگاه آموزشی، نقد و تحلیل کتاب و کافی‌نت از جمله این خدمت‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۳ پروژه با مساحت ۹ هزار و ۳۶۶ مترمربع با همکاری بسیج سازندگی در دست ساخت است، گفت: کتابخانه علاالدین محمد آبیزی با ۲۲۰ مترمربع زیربنا با اعتبار ساخت ۸۸۰ میلیون تومان و تجهیز ۴۰۰ میلیون تومان در شهرستان زیرکوه همزمان با دهه فجر افتتاح خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به پروژه کتابخانه مرکزی استان با زیربنای ۱۱ هزار مترمربع، گفت: ساخت این پروژه ۲۵۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد و متاسفانه به دلیل نبود اعتبارات پس از ۱۲ سال هنوز این مجموعه وارد فاز عملیاتی نشده است.

وی در ادامه بیان کرد: ۳۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان برای تکمیل هشت کتابخانه اختصاص یافته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی افزود: همچنین ۱۰ میلیارد تومان در سند توسعه شهرستان‌های نهبندان و سربیشه برای کتابخانه‌ها پیش‌بینی شده است.

حاجی با بیان اینکه به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی ۵۵۲ برنامه فرهنگی در ۸۴ کتابخانه عمومی سطح استان اجرا خواهد شد، افزود: جمع‌خوانی کتاب، تجلیل از ۲۵ خانواده‌ کتابخوان، مسابقات کتابخوانی، رونمایی از کتاب زنده‌تر از همیشه، برپایی محفل قرآنی‌ و قصه‌گویی از جمله‌های برنامه‌های دهه فجر است.

وی عنوان کرد: خراسان جنوبی رتبه اول کشور در سرانه تعداد کتابخانه‌ها به ازای جمعیت و رتبه دوم کشور در سرانه عضویت کتابخانه‌ به ازای جمعیت را کسب کرده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از