حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد؛

اختصاص 25 میلیارد تومان برای ساماندهی اردوگاه راهیان نور

اختصاص 25 میلیارد تومان برای ساماندهی اردوگاه راهیان نور

استاندار خراسان جنوبی گفت: ۲۵ میلیارد تومان برای ساماندهی اردوگاه راهیان نور از محل اعتبارات سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی اختصاص یافت که باید برای تکمیل زیرساخت‌ها هزینه شود.

به گزارش خاورستان، جواد قناعت روز یکشنبه در جلسه قرارگاه استانی راهیان نور اظهار کرد: اردوگاه خراسان جنوبی در خوزستان نیاز به بازسازی و تکمیل زیرساخت‌هایی همچون آب، فاضلاب، برق و گاز دارد که باید کارشناسان دستگاه‌های اجرایی در بازدیدهای میدانی برآوردهای لازم را انجام دهند و جلسات تخصصی در این زمینه برگزار شد.

 

وی گفت: مساله اعزام از خراسان جنوبی به راهیان نور نیز حایز اهمیت است که باید طبق سهمیه‌های تخصیص یافته، برنامه‌ریزی لازم انجام شود تا زمینه اعزام همه اقشار فراهم باشد.

 

استاندار خراسان جنوبی افزود: طبق برنامه‌ای که وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌کند باید با هماهنگی سپاه، اعزام دانش آموزان انجام شود و پیگیری برای جذب اعتبار مورد نیاز هم ضروری است.

 

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها از محل اعتبارات وزارتخانه به دنبال سهم استان در اعزام به راهیان نور باشند تا مبلغ مورد نیاز به خوبی جذب شود.

 

قناعت گفت: دفاع مقدس به عنوان یک نعمت توانست توانمندی‌های کشور را نمایان کند به طوری که آن زمان حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد و اکنون این اعتماد به نفس در بین جوانان نیز دیده می‌شود و شاهد پیشرفت‌ها در عرصه‌های مختلف بدون کمک بیگانگان هستیم.

 

وی افزود: انتقال نرم این اعتماد به نفس به گروه‌های مقاومت هم انجام شده است که نمود آن در حماس دیده می‌شود.

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: دفاع مقدس فقط مربوط به زمان و مکان خاص نیست بلکه به فرموده مقام معظم رهبری مجموعه عظیمی است که برای مدت طولانی می‌توان از این گنجینه استفاده کرد.

 

وی با بیان اینکه در حوزه جنگ نرم، دفاع مقدس می‌تواند نقش خوبی ایفا کند تا قشر جوان و نوجوان با آرمان‌های انقلاب اسلامی آشنا شوند ادامه داد: راهیان نور از کارهای ارزشمند بعد از دفاع مقدس بوده و نباید اعزام در حد کار اداری دیده شود بلکه یک نیاز انقلابی و بسیجی است.

 

قناعت گفت: مدیران باید با تفکر بسیجی به این حوزه نگاه کنند و این برنامه فرهنگی در قید و بند کمبود اعتبار قرار نگیرد.

 

وی افزود: اردوهای راهیان پیشرفت برای مدیران هم ضروری است تا اطمینان از قدرت جمهوری اسلامی به یقین برسد؛ چاپخانه گلرو در استان از پیشرفته‌ترین چاپخانه‌های کشور است که حتی از اصفهان سفارش داشته لذا نیاز است مدیران این توانمندی‌ها را ببینند تا باور کنند.

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: اردوهای راهیان نور، کشور و قشر جوان را واکسینه می‌کند و کارخانه کادرسازی است که قشر جوان را با تفکر دفاع مقدس آشنا می‌کند همچنین کشور از تهاجم فرهنگی و سخت افزاری مصون می‌ماند لذا نگاه نسبت به موضوعات راهیان نور باید عمیق باشد.

 

وی با اشاره به اینکه حضور راوی مسلط در تغییر نگاه قشر جوان حایز اهمیت است و باید به این مسئله توجه کرد، گفت: منابع مورد نیاز اعزام باید در دستگاه‌های اجرایی دیده شود و آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز در این زمینه ورود جدی تری داشته باشند.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از