حالت تاریک
همزمان با هفته پژوهش؛

۶۴ پژوهشگر و فناور برتر خراسان‌جنوبی تجلیل شدند

۶۴ پژوهشگر و فناور برتر خراسان‌جنوبی تجلیل شدند

همزمان با هفته پژوهش، ۶۴ پژوهشگر و فناور برتر خراسان جنوبی در ۱۸ بخش مختلف با حضور استاندار خراسان جنوبی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»؛ احمد لامعی روز شنبه در مراسم هفته پژوهش و فناوری و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان که در دانشگاه بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: فراگیری علم و دانش، تلاش و پژوهش و دستیابی به پژوهش و فناوری از اصول راهبردی نقشه علمی کشور است.

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: این مسأله در سخنان حکیمانه دیده بینای انقلاب و قلب بیدار و بصیر جامعه امام خامنه‌ای بارهای مورد تایید و تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از نگاه نافذ رهبر معظم انقلاب پیشرفت علمی پایه و لازمه قطعی تعالی همه‌جانبه و اقتدار یک ملت است و تنها با رسیدن به قدرت و اقتدار است که می‌توان از هویت، استقلال و عزت در مقابل زورگویان و مستکبران دفاع و منافع ملی را تضمین کرد.

لامعی بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب، همه اندیشمندان، فرهیختگان، دانشگاهیان و جامعه آموزش و پرورش را به جهاد علمی دعوت می‌کنند و لازمه این جهاد را تحقیق و پژوهش می‌دانند.

رئیس دانشگاه بیرجند تصریح کرد: اگر نگاهی به بیانیه گام دوم انقلاب بیندازیم رهبر معظم انقلاب بیشترین تأکید را به اندیشه جوانان، امیدآفرینی و پژوهش و فناوری تخصیص داده‌اند و این امور را نشانه قدرت، شوکت و اقتدار نظام می‌دانند.

وی در ادامه گفت: اگر نیم‌نگاهی به سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها که هدف غایی آن ساختن دانشگاه تمدن‌ساز اسلامی است بیندازیم، ۲۰ درصد از راهبردهای چهارگانه آن در مباحث فرهنگی و تربیتی، ۱۰ درصد موضوعات مشترک و ۷۰ درصد مربوط به حوزه‌های آموزش، پژوهش و مدیریت است.

لامعی با بیان اینکه در این سند راهبردی عرصه پژوهش و فناوری بسیار گسترده است، در ادامه یادآور شد: هفته پژوهش استان با به صدا درآمدن زنگ پژوهش آغاز شد و شاهد افتتاح نمایشگاه پژوهش و فناوری توسط پارک علم و فناوری بودیم.

رئیس دانشگاه بیرجند خاطر نشان کرد: در این هفته دهها کارگاه و سمینار آموزشی در خصوص پژوهش، فناوری و بررسی تنگناها و مشکلات استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی به فرایند انتخاب پژوهشگران و فناوران برتر اشاره و تصریح کرد: شورای سیاست‌گذاری هفته پژوهش استان با استناد به دستورالعمل و تفاهم‌نامه منعقده بین وزارت کشور و وزارت علوم معیارها و شاخصه‌های لازم را تصویب و برای اجرا به بخش‌های مختلف شورا ابلاغ کرد.

لامعی عنوان کرد: در نهایت دستگاه‌های مختلف اجرایی پژوهشگر یا فناور برتر خود را معرفی و در ادامه با بررسی مستندات، کمیته پژوهش و فناوری استان ۶۴ نفر پژوهشگر و فناور را واجد شرایط اعلام کرد که امروز از این افراد تجلیل و قدردانی می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از