حالت تاریک
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

۷۵۰ معلم جدید به مدارس خراسان جنوبی می‌روند

۷۵۰ معلم جدید به مدارس خراسان جنوبی می‌روند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۷۵۰ معلم تازه استخدام شده همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید به کلاس‌های درس مدارس استان می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، سید علیرضا موسوی‌نژاد در این رابطه گفت: کمبود معلم یکی از مشکلات اساسی حوزه آموزش و پرورش بوده و مجموع نیاز استان حدود ۲ هزار و ۲۸۰ معلم برآورد شده است.

وی بیان کرد: با جذب معلمان جدید بخشی از این کمبود در استان خراسان جنوبی رفع می‌شود.

مدیرکل آموزش و پروش خراسان جنوبی گفت: سهمیه استخدامی استان از محل ماده ۲۸ در سال جاری هزار و ۲۸۰ معلم در نظر گرفته شده است.

وی همچنین با اشاره به ثبت سفارش و دریافت کتاب‌های درسی دانش‌آموزان افزود: تاکنون ۹۲ درصد جمعیت دانش‌آموزی استان برای دریافت کتاب‌های درسی خود ثبت سفارش کرده‌اند.

موسوی‌نژاد اظهار کرد: آموزش و پرورش خراسان جنوبی در زمینه ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان رتبه ۱۸ کشور را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: از ۲۷ خرداد امسال تاکنون یک میلیون و ۵۸۲ هزار جلد کتاب درسی به شهرستان‌ها، نواحی و مناطق مختلف استان ارسال شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: کتاب‌های درسی تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

وی افزود: ۱۹۰ هزار دانش‌آموز در هزار و ۹۰۰ مدرسه استان سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از