حالت تاریک
در گفتگو با خاورستان عنوان شد؛

ایستادگی در مقابل مستکبران شرط زمینه‌سازی تمدن‌نوین‌ اسلامی

ایستادگی در مقابل مستکبران شرط زمینه‌سازی تمدن‌نوین‌ اسلامی

استاد دانشگاه گفت: ایستادگی در مقابل مستکبران شرط زمینه‌سازی تمدن نوین‌اسلامی است.

حجت‌الاسلام میثم صفری به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» در رابطه با تمدن اسلامی گفت: تمدن نوین اسلامی مسئله‌ای است که حضرت آقا بیشترین دغدغه را دارند و کلید واژه‌های آقا در این رابطه است.

به گفته وی این مسئله باید در جوامع دانشگاهی مطرح و چکش‌کاری شود و لایه‌های پنهان آن پیدا شود و بعد به جامعه انتقال داده شود 

وی ادامه داد: تا زمانی که تمدن اسلامی بر اساس نگاهی که امامین انقلاب دارند محقق نشود نگاه‌های کاذب و غلط به اسم تمدن اسلامی جولان می‌دهد که در اسم تمدن اسلامی است اما دقیقا خلاف تمدن اسلامی عمل می‌شود.

وی اظهار کرد: مسئله تمدن اسلامی که مقام معظم رهبری و حضرت امام بر آن تاکید دارند مسئله‌ای نیست که خودشان ابداع کرده باشند مسئله‌ای است که در قرآن و سنت موجود است و حتی مسئله فرا قرآنی است که همه انبیا به دنبال آن بودند و حتی یک مسئله انسانی است.

به گفته این فعال حوزه و دانشگاه همه انبیا به دنبال یک مفهوم متعالی بودند که این مفهوم را به بشر برسانند و همه آن‌ها به دنبال معرفی اسلام به بشر بودند و امروز خیلی‌ها مدعی این مفهوم هستند از طالبان و داعش و سایر مذاهب گرفته تا شیعیان انقلاب اسلامی و حتی در جنگ غزه هم این موضوع مشاهده شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین میثم صفری تاکید کرد: اسلام ناب دو حقیقت دارد اگر این دو حقیقت محقق شود اسلام است و گرنه بقیه‌اش فیلم است همه انبیا مبعوث شدند تا انسان را به عبودیت دعوت کنند.

وی ادامه داد: عبودیت فقط نماز و روزه نیست و شرط تحقق عبودیت نیت بوده و تا زمانی که نیت مشخص نباشد عبودیت اتفاق نمی‌افتد و در جهان اسلام تفکری به نام وهابیت پیدا شده که از شاخصه‌های این تفکر دخل و تصرف در نیات کرده‌اند.

به گفته وی مسئله دوم اجتناب از طاغوت است که بسیار توصیه شده و حتی حدیث قدسی در این زمینه است که خداوند به عزت و جلالش قسم خورده که اگر شخصی انسانی با تقوا و دیندار باشد اما حاکمیت طاغوت را بر حاکمیت الهی ترجیح دهد او و اعمالش را به جهنم خواهم فرستاد و از آن طرف شخصی که گناهکار و ظالم باشد اما حاکمیت الهی را پذیرفته باشد او را می‌بخشم.

وی هم چنین با اشاره‌ به وضعیت منافقان که بدترین افراد در نزد خداوند هستند افزود: اگر در تمدن سازی دو جبهه را حقیقت و استکبار را فهمیدیم مقدمات ساخت تمدن اسلامی فراهم می‌شود.

به گفته وی جنگ بین مستکبران و مستضعفان از زمان خلقت حضرت آدم بوده است و همه انبیا در این راه شهید شدند اما امروز تمام استکبار در مقابل مستضعفین ایستاده‌اند.

وی البته به این نکته هم اشاره کرد که مستضعفین ۴ دسته هستند که فقط یک دسته آن‌ها به بهشت می‌روند و سه دسته دیگر شامل افرادی هستند که هر چه استکبار به آن‌ها بگوید چشم می‌گویند و دسته بعدی دنباله روی مستکبران و دسته سوم مستضعفینی که در مقابل مستکبران ساکت هستند که این سه دسته به جهنم می‌روند.

به گفته وی بنا بر اراده خدا افرادی که در زمین مستضعف و مظلوم هستند اما در مقابل مستکبران ایستادند این‌ها را امام و پیشوا قرار داده و پرچم حقیقت به دست آن‌ها داده خواهد شد و خیلی حیف است که ما شیعیان با وجود ولی فقیه به این حقیقت بزرگ دست پیدا نکنیم و در آن زمان جزو یاران امام زمان نباشیم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از