حالت تاریک
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی:

۳۵۲میلیارد تومان مطالبات بیمه سلامت خراسان‌جنوبی پرداخت شد

۳۵۲میلیارد تومان مطالبات بیمه سلامت خراسان‌جنوبی پرداخت شد

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۵۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از مطالبات موسسات درمانی طرف قرارداد این اداره کل پرداخت و تسویه شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، علی اربابی امروز در نشست خبری به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به دستاوردهای حوزه بیمه سلامت در چند سال اخیر، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۷ هزار نفر در پنج دهک اول استان به صورت رایگان بیمه سلامت هستند.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید بیمه شدن را به صورت مستمر مدنظر قرار دهند، افزود: قانون زمینه پوشش بیمه‌ای آحاد مردم کشور را فراهم کرده است که باید به نقطه‌ای برسیم که مردم این حق را جدی بگیرند و از این ظرفیت قانونی استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۵۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر معادل ۶۸.۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: برقراری بیمه رایگان برای افراد نیازمندی که توانایی مالی برای پرداخت حق بیمه خود را ندارند با مشارکت‌های مردمی و کمک خیرین امکان‌پذیر است.

اربابی ادامه داد: همت دولت سیزدهم صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج با اعتبار مناسب تشکیل و اساسنامه آن امسال ابلاغ شد که در حال حاضر ۱۰۷ گروه بیماری پرهزینه را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۱۳ هزار نفر از استان در صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج نشان‌دار شدند، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه درمان برای ۶۰ هزار بار مراجعه این گروه‌ها در استان پرداخت شده است.

اربابی با بیان اینکه این بیماران بعد از نشان‌دار شدن خدمات درمانی رایگان یا با تعرفه بسیار پایین را دریافت می‌کنند، تصریح کرد : عمده افرادی که در این استان نشان‌دار شده‌اند بیماران پرفشاری خون، دیابت نوع یک و سرطان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۲۱۴ زوج نابارور در استان برای دریافت خدمات درمانی نشان‌دار شدند، گفت: در هفت ماهه امسال ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور استان از سوی این بیمه پرداخت شده است.

اربابی با بیان اینکه ۵۹ کد خدمتی در حوزه توانبخشی برای بیمه سلامت تعریف شده است عنوان کرد: تاکنون ۱۱ هزار و ۸۳۲ مددجو را در کل استان نشان‌دار کردیم که می‌توانند از تخفیف‌های بیمه سلامت در زمینه تعرفه خدمات توانبخشی استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: در سال جاری تاکنون ۳۵۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از مطالبات موسسات درمانی طرف قرارداد این اداره کل پرداخت و تسویه شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از