حالت تاریک
امام جمعه موقت بیرجند:

راهپیمایی اربعین بیانگر پویایی مکتب حسینی است

راهپیمایی اربعین بیانگر پویایی مکتب حسینی است

امام جمعه موقت بیرجند گفت:کنگره عظیم اربعین در ابعاد اجتماعی و سیاسی بیانگر پویایی مکتب حسینی است.

حجت‌الاسلام محسن مشرفی به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خاورستان گفت: امام حسین علیه السلام برای احیای دین جدش پیامبر اسلام و رسوا کردن اسلام یزیدی قیام کرد.

به گفته وی ایشان فرمودند از سرجاه طلبی و ستمگری قیام نکردم بلکه می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم.

امام جمعه موقت بیرجند در رابطه با ابعاد قیام و مقاومت مردم غزه به عنوان ادامه راه قیام امام حسین علیه‎السلام نیز گفت: مبارزه مردم مقاوم غزه در راستای احقاق حق خود و بیرون راندن رژیم غاصب صهیونیستی از سرزمین مادری شان صورت می‌گیرد که با واسطه انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته از نهضت عاشورای حسینی است.

به گفته حجت‌الاسلام مشرفی این نهضت صحنه‌هایی دارد که یادآور مظلومیت اصحاب و یاران و قساوت قاتلان ابی عبدالله الحسین علیه السلام است.

وی هم چنین در رابطه با آثار راهپیمایی اربعین نیز گفت: کنگره عظیم و بین‌المللی پیاده‌روی اربعین حسینی شاهد راستی شعار پیروزی خون بر شمشیر و گواه زنده و پویا بودن مکتب حسینی و گرایش قلبها و دلهای آزادی خواهان عالم به پیام هیهات منا الذله آن حضرت است.

وی ادامه داد: حضور نمایندگانی از سرتاسر جهان و پیروان ادیان و مذاهب گوناگون با رنگ پوست و نژاد و زبان مختلف نشان دهنده بیزاری و خسته شدن آنها از استکبار جهانی و تشنگی و روی آوردن ایشان به مکتب حیات بخش اسلام و راه و منش اباعبدالله الحسین علیه السلام و زمینه ساز ظهور فرزند عدالت گستر ایشان مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از