حالت تاریک

راه‌اندازی۴۳ سایت ارتباطی در روستاهای خراسان جنوبی

راه‌اندازی۴۳ سایت ارتباطی در روستاهای خراسان جنوبی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تا پانزدهم مهر، روز روستا و عشایر در مجموع ۴۳ سایت اتصال روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شده‌ است.

به گزارش خاورستان،مصطفی بهی با اعلام این مطلب جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد ۱۸ سایت جدید احداث شده که مجهز به فناوری نسل ۲، ۳ و ۴ همراه است و پوشش تلفن و اینترنت پرسرعت همراه را در ۳۳ روستا برقرار کرده‌اند.

وی گفت: مابقی یعنی ۲۵ مورد، ارتقای فناوری سایت‌های تلفن همراه موجود در روستاها بوده که پوشش اینترنت پرسرعت همراه را برای ۲۸ روستا فراهم کرده‌ است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی ادامه داد: در مجموع ۶۱ روستای استان با اعتبار هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با همکاری اپراتورهای ایرانسل و همراه اول به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌ است.

وی با بیان اینکه پنج هزار خانوار در روستاهای استان از مزایای اینترنت پرسرعت برخوردار شدند گفت: تاکنون ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

بهی عنوان کرد: توجه و توسعه ارتباطات در مناطق روستایی و کم برخوردار از اولویت‌های دولت سیزدهم است که در همین راستا اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تلاش می‌کند تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار را تا پایان امسال از این خدمت بهره‌مند سازد.

وی گفت: از ابتدای سال جاری ۴۴ پروژه ارتباطی با اعتبار بیش از هزار و ۳۲۵ میلیارد ریال در استان اجرا شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی افزود: اردیبهشت امسال ۲۷۳ کیلومتر فیبر نوری روستایی با حضور مجری طرح USO در استان مصوب شد که تاکنون ۲۶ کیلومتر آن اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به تامین اعتبار ۵۵ میلیارد ریالی این پروژه از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: با اجرای این ۲۶ کیلومتر فیبر نوری در مسیر ارتباطی نهبندان - چهارفرسخ توسط شرکت مخابرات استان، یک مرکز تلفن روستایی و ۶ سایت تلفن همراه به شبکه امن و پایدار فیبر نوری متصل شده‌ است.

بهی تصریح کرد: این اقدام بر کیفیت ارتباطات ۶ روستا با جمعیت بیش از ۵۰۰ خانوار تاثیر بسزایی داشته است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از