حالت تاریک
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی خبر داد:

طرح تبلیغ‌نوین در دستور کار حوزه علمیه استان

طرح تبلیغ‌نوین در دستور کار حوزه علمیه استان

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی به فعالیت مبلعان در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در این زمینه طرح تبلیغ نوین در دستور کار است که در زمینه بازی‌سازی و معرفی بازی‌های اسلامی و محتواسازی فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، حجت‌الاسلام محمدمهدی درخشی صبح سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حال حاضر حدود ۸٠٠ مبلغ در مناسبات مختلف به امر تبلیغ در مناطق مختلف استان می‌پردازند. 

وی با اشاره به اجرای طرح امین، افزود: یکی از مهمترین موضوعات بحث آموزش و پرورش است که در قالب طرح امین اقدام به اعزام طلاب به مدارس می‌کنیم و سال گذشته ۵۵٠ نفر طلبه در این زمینه فعالیت داشتند.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی بیان کرد: امسال تاکنون حدود ۸٠ طلبه خواهر برای مدارس امین دعوت شده‌اند و به هر مدرسه‌ای که ظرفیت داشته باشد مبلغ یا مبلغه مطابق به نوع جنسیت مدارس اعزام می شوند.

درخشی  ادامه داد: در راستای اجرای هجرت نیز ۹٠ نفر از طلاب همراه با خانواده‌های خود در روستاهای استان مشغول انجام فعالیت‌های تبلیغی هستند.

درخشی به فعالیت مبلعان در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در این زمینه طرح تبلیغ نوین در دستور کار است که در زمینه بازی‌سازی و معرفی بازی‌های اسلامی و محتواسازی فعالیت دارند و برگزاری دوره‌های آموزشی سواد رسانه را در دستور کار قرار داده‌ایم. 

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی در پایان از همه فضلا و دانش‌آموختگان و روحانیون خراسان جنوبی که خارج از استان در حال تحصیل یا فعالیت هستند برای امر تبلیغ در خراسان جنوبی دعوت کرد. 

برگزاری اجلاسیه شهدای روحانی استان در نیمه دی ماه

معاون فرهنگی اخلاقی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی هم  به تشریح فعالیت‌های این حوزه پرداخت و گفت: دوره نیمروز جهت نگاه و بازبینی تاریخ ۱۰۰ ساله ایران از جمله فعالیت‌ها در این عرصه است که بازخوردی خوبی داشته است.

حجت‌الاسلام موسوی‌اول با اشاره به وجود ۷۲ شهید روحانی در استان، افزود: با توجه به برگزاری کنگره ۲هزار شهید استان در سال آینده، بحث اجلاسیه شهدای روحانی استان در نیمه دوم دی ماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۵ گروه جهادی از طلاب در استان فعالیت دارند که اخیراً در فردوس اقدام به اجرای برنامه‌های مختلف در راستای برگزاری اجلاسیه شهدای جهاد و خدمت پرداختند.

معاون فرهنگی اخلاقی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی از اعزام طلاب به اردوهای راهیان نور خبر داد و بیان کرد: طرح میثاق طلبگی نیز طی مهرماه امسال در مشهد مقدس برای طلاب استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

 

انتهای خبر/10

طرح تبلیغ‌نوین در دستور کار حوزه علمیه استان

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از