حالت تاریک
نخستین مدرسه نمادرس در خراسان‌جنوبی افتتاح شد

نخستین مدرسه نمادرس در خراسان‌جنوبی افتتاح شد

نخستین مدرسه انسان‌دوستی در متاورس «نمادرس» با هدف توان‌افزایی نسل آینده برای آینده‌ای تاب‌آور در جمعیت هلال‌احمر شهرستان بیرجند افتتاح شد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، محمدعلی کاوسی صبح یکشنبه در آیین افتتاح مدرسه هوشمند نمادرس در بیرجند گفت: از آنجایی که سیل و زلزله از حوادث غالب در خراسان جنوبی است در اتاق نمادرس با به کارگیری هوش مصنوعی و فضاسازی سه بعدی مراحل پناهگیری و خروج اضطراری به دانش آموزان آموزش داده خواهد شد.

وی افزود: ۹۰ درصد آسیب‌های حوادث ناشی از ترس است و تلاش می‌کنیم  آموزش‌های امدادی را طبق فناوری روز پیش ببریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد:  برای راه‌اندازی اتاق نمادرس در هلال احمر بیرجند حدود ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

کاوسی با اشاره به اینکه تعامل بین جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش به افرایش تاب‌آوری جامعه کمک می‌کند، تأکید کرد: تا پایان سال تحصیلی جاری ۸۰۰ دانش‌آموز مقطع متوسطه باید با حضور در این مجموعه از آموزش‌های پناهگیری و خروج اضطراری در مواقع سیل و زلزله بهره مند شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این آیین ضمن تأکید بر استفاده حداکثری مدیران مدارس از ظرفیت ایجاد شده در مدرسه هوشمند نمادرس، گفت: ادغام تجربه و آموزش می‌تواند در نجات جان انسان‌ها کارساز باشد از همین رو به شکل ویژه و خاص آموزش‌های امدادی برای مربیان و مراقبان سلامت دنبال می‌شود.

موسوی‌نژاد بیان کرد: با توجه به اهمیت جان انسان‌ها، فناوری ورود موفقی به مباحث ایمنی و امداد و نجات داشته است.

انتهای خبر/10

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از