حالت تاریک
مدیرکل بازرسی خراسان جنوبی:

واقعیت‌های خراسان‌جنوبی به مرکز منتقل نشده است

واقعیت‌های خراسان‌جنوبی به مرکز منتقل نشده است

مدیرکل بازرسی خراسان جنوبی گفت: برخی متولیان امر در استان واقعیت های استان را به مرکز منتقل نکرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» به نقل روابط عمومی اداره کل اقتصاد و دارایی خراسان‌جنوبی، مهدی رحیمی در دیدار با مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: پتانسیل‌های اقتصادی بسیاری در استان وجود دارد که باید این پتانسیل‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کرد.

وی افزود: امروز اقتصاد اولویت کشور است و مبنا و نشان آن رویکردی بوده که مقام معظم رهبری دارند.

بازرس کل خراسان‌جنوبی یادآور شد: آنچنان که در فرمایشات مقام معظم رهبری در این سال‌ها مشخص بوده این است که در این راستا وظایف عمده بر دوش مسئولان و خدمت‌گذاران به نظام است.

رحیمی با اشاره به اینکه باید با نگاه متفاوت و دستورگونه‌ای به فرمایشات مقام معظم رهبری بنگریم، گفت: جریان کار در حوزه اقتصاد را باید با محوریت شعار سال و توجه برای تحقق بخشیدن به این مهم برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه وضعیت زیرساخت‌ها و مشخصاً انرژی در کشور خوب نیست هر چند در چند سال اخیر این وضعیت بدتر هم شده است، افزود: کم بارشی، خشکسالی و غیره اگر چه بر این موضوع دامن زده اما متأسفانه ترک فعل متولیان امر بر این مشکلات افزوده است.

بازرس کل خراسان جنوبی ادامه داد: متأسفانه شاهد این هستیم که در حوزه آب علی‌رغم مشکلاتی که در تأمین آب استان وجود دارد اما حدود یک سوم از منابع آب استان هدر می‌رود.

رحیمی ادامه داد: بخش کشاورزی یکی از بخش‌های پرمصرف در بحث آب بوده که بدون هیچ برنامه درستی نه در الگوی کشت و نه آبیاری نوین رها شده و فقط فشار بر ملت در راستای چگونگی مصرف است.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از نیاز زیرساختی رونق صنعت، معدن و کشاورزی در استان بستگی به انرژی و آب دارد، یادآور شد: در این حوزه‌ها آنچه که به آن دچار هستیم از سر بی‌برنامگی متولیان این بخش‌ها بوده که مشکلاتی که به آن مواجه هستیم را نتوانسته‌اند به درستی به مرکز گزارش دهند.

توجه تمام عیار قانون به بی‌توجهی متولیان حوزه انرژی

بازرس کل خراسان جنوبی اضافه کرد: متولیان امر آنطور که باید و شاید به تصمیم گیرندگان مرکز کشور و دولت مشکلات استان را در این بخش منعکس نکرده‌اند و از سر وانمودن کردن وضع مناسب استان متأسفانه گزارشات آنچنان که باید و شاید به آقای رئیس جمهور منتقل نمی‌شد و سخت‌ترین وضع در مورد مصرف انرژی به مردم استان در بخش‌های مختلف تحمیل شده است.

رحیمی یکی از راهکارهای رفع این مشکل را ارائه تسهیلات به مردم برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی دانست و گفت: اگر تسهیلات اساسی و نظام‌مندی در اختیار مردم قرار بگیرد و رغبتی به وجود آید نهضتی در این زمینه شکل می‌گیرد که با شرایط استان در وضعیت تولید برق امری لازم است تا نهضت همگانی و تمام عیاری در این زمینه شکل گیرد.

وی ادامه داد: همچنین تکلیفی که به دستگاه‌های اجرایی برای تأمین ۲۰ درصد از انرژی مصرفی‌شان داده شده نیز می‌تواند در این امر کمک کند.

بازرس قضائی خراسان‌جنوبی افزود: توجه قانونی تمام عیاری به بی توجهی مسئولان ذیربط در حوزه انرژی وجود دارد.

حمایت شورای دستگاه‌های نظارتی از سرمایه گذاران در استان

رحیمی از متولیان امر خواست تا وضعیت استان را آنچنان که بوده به مرکز گزارش کنند، بیان داشت: همراهی بخش‌های صنعتی و معدنی و همچنین حمایت از سرمایه‌گذاران در شورای دستگاه‌های نظارتی استان مدنظر است.

وی با بیان اینکه لازم بوده تا این رویکرد در استان شکل گیرد، گفت: این اقدامات می‌تواند زمینه رغبت سرمایه گذاران خارجی را فراهم کند تا با کمترین هزینه بهترین شکل سرمایه گذاری را داشته باشند و در استان دنبال کنند.

رحیمی با تاکید بر حمایت از تولیدات داخلی به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاهی که شرکت‌های نوپایی هستند، اضافه کرد: حمایت از این شرکت‌ها از موضوعاتی بوده در شورای نظارت سپری شده است.

رحیمی خاطرنشان کرد: باید انتظارتی که در استان وجود دارد با روی کار آمدن دولت جدید به دولتمردان جدید ابلاغ شود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از