حالت تاریک
۸ شعبه دادگاه صلح در بیرجند افتتاح شد
با حضور دادستان کل کشور؛

۸ شعبه دادگاه صلح در بیرجند افتتاح شد

هشت شعبه دادگاه صلح در بیرجند با حضور دادستان کل کشور افتتاح شد و تعداد شعب این محاکم در سراسر استان خراسان جنوبی اکنون به ۱۹ مورد رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حسین وکیل‌زاده ظهر شنبه در حاشیه افتتاح دادگاه صلح شهرستان بیرجند که با حضور دادستان کل کشور در محل شورای حل اختلاف این شهرستان برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: براساس قانون، دادگاه صلح به منظور تقویت صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف راه‌اندازی شد.

وی افزود: دادگاه‌های صلح فعالیت مشابه سایر دادگاه‌ها دارند با این تفاوت که در هر دادگاه صلح یک شعبه شورای حل اختلاف مستقر است و پرونده‌ها در بدو ورود به این دادگاه‌ها در شوراهای حل اختلاف بررسی و اگر قابلیت سازش داشته باشد منجر به سازش می‌شوند در غیر این‌صورت قاضی دادگاه صلح برای این پرونده‌ها رای صادر می‌کند.

سرپرست معاونت شوراهای حل اختلاف خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با افتتاح هشت شعبه دادگاه صلح در شهرستان بیرجند تعداد شعب این محاکم در سراسر استان اکنون به ۱۹ مورد رسید، ادامه داد: خراسان جنوبی سومین استانی است که در تمامی حوزه‌های قضایی بخش‌ها، شهرستان‌ها و مرکز استان دادگاه صلح را در کشور راه‌اندازی کرده است.

وکیل‌زاده یادآور شد: از نیمه مرداد تا پایان شهریور ماه تعداد هزار و ۸۹۲ پرونده به شعب دادگاه صلح استان ارجاع شده است، گفت: از مجموع این پرونده‌ها ۳۳ درصد پرونده‌های کیفری و ۶۷ درصد پرونده حقوقی بوده است.

وی با اشاره به اینکه  با تاکید بر این مهم که دعاوی تا ۱۰۰ میلیون تومان در صلاحیت دادگاه صلح است، بیان کرد: دادگاه صلح به کلیه جرایم عمدی هفت و ۸هشت  جرایم ناشی از حوادث کار و تصادف رانندگی رسیدگی می‌کند.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از