حالت تاریک
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی:

درخواست تعطیلی ۱۲ کارگاه پرخطر صادر شد

درخواست تعطیلی ۱۲ کارگاه پرخطر صادر شد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در نیمه نخست امسال تقاضای تعطیلی 12 کارگاه غیرایمن به دلیل شرایط پرخطر در استان صادر شده است.

 به گزارش خاورستان، غلامرضا اشرفی امروز در گفتگو با رسانه‌ها اظهارکرد: در راستای اعمال نظارت‌های قانونی، ارتقای سطح ایمنی کار و پیشگیری از بروز حوادث، درخواست تعطیلی ۱۲ کارگاه پرخطر خراسان جنوبیصادر شده است.

 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت : از ابتدای امسال هزار و ۲۵ کارگاه پرخطر استان در حوزه معدن، ساختمان، صنعت و تولید توسط بازرسان کار اداره کل مورد بازرسی قرار گرفت.


اشرفی افزود: با توجه به اهمیت حفظ و صیانت از نیروی انسانی و پیشگیری از بروز حوادث و بیماری‌های شغلی و به دلیل وجود مخاطرات متعدد در بخش ساختمان و معدن و تولید، حدود ۳۰ درصد از کل بازرسی‌های انجام شده است.


وی همچنین از تعقیب کارفرمایان متخلف از عدم اجرای قوانین ومقررات مربوط به تعداد ۱۲ کارگاه درخواست تعطیلی و توقف فعالیت شده و ۴ کارگاه ناقض قوانین و مقرار ایمنی در راستای اعمال ماده ۱۰۵ قانون کار و پیشگیری از بروز حوادث شغلی خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های ارتقای ایمنی در استان، افزایش کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار و استقرار مسئولان ایمنی در کارگاه‌های مشمول بوده که می‌تواند نقش مهمی در حفظ وصیانت از نیروی کار شاغلان داشته باشد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از