حالت تاریک
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی عنوان‌کرد:

تحول تأمین برق خراسان‌جنوبی در دولت سیزدهم

تحول تأمین برق خراسان‌جنوبی در دولت سیزدهم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در دولت سیزدهم و در دو سال اخیر، اقدامات تحولی خوبی در حوزه برق استان رقم خورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، علیرضا عباس‌زاده در بیست و یکمین همایش سالانه ایمنی شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت: تأمین برق یکی از مهمترین اقدامات زیرساختی و تحولی در خراسان جنوبی می باشد که توسط کارکنان شرکت برق در حال انجام است.
 وی با بیان اینکه توسعه نیروگاه های خورشیدی از سیاست های دولت سیزدهم است، افزود: در این راستا 10- 12 شهرک تخصصی انرژی خورشیدی با بیش از 200 مگاوات در دستور کار داریم و مجوز پنج شهرک تخصصی انرژی خورشید را هم صادر کرده ایم.
 معاون استاندار، برق را از پایه‌های اساسی توسعه در جامعه عنوان کرد و گفت: زندگی بدون انرژی برق قابل تصور نیست.
 عباس‌زاده با تأکید بر ضرورت رعایت ایمنی برق‌رسانی و اینکه خراسان جنوبی جزو الگوهای کشور در زمینه رعایت ایمنی‌های لازم است، گفت: وزارت نیرو و شرکت برق خراسان جنوبی با تمام سختی‌ها در فصل تابستان و فصل زمستان درگیر تأمین و ایجاد شبکه پایدار برق‌رسانی هستند تا مردم کمترین خاموشی را داشته باشند.
 وی با اشاره به بهینه سازی شبکه‌های برق 538 روستای خراسان جنوبی در قالب طرح بهارستان ، گفت: این اقدام جهادی در شرایط سختی انجام شد که قابل تقدیر است.
 به گفته وی؛ 671 کیلومتر شبکه برق‌رسانی و 400 پست توزیع برق در دو سال اخیر در روستاهای استان با هزینه کرد هزار میلیارد تومان انجام شده ‌است.
 معاون استاندار بیان کرد: هزینه‌های برق‌رسانی در روستاهای دوردست بسیار بالاست به عنوان مثال برای روستای نای بند طبس 86 کیلومتر شبکه اجرا شد که به زودی این طرح به بهره‌برداری خواهد رسید.
 عباس زاده با بیان اینکه در چند سال اخیر پست های 132 کیلوولت دیهوک و طبس به بهره‌برداری رسیده، گفت: پست 132 کیلوولت معادن شاهکوه در مراحل آخر اجرا قرار دارد.
 وی افزود: در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی در قالب طرح توسعه نهبندان، اجرای خط انتقال و پست 132 کیلوولت نهبندان به سمت معادن شاهکوه مصوب شده ‌است.
 معاون استاندار با اشاره به در دست اجرا بودن پست 132 کیلوولت شهرک شهید رحمانی خوسف، گفت: پست 400 کیلوولت نهبندان در دست اجراست که تلاش می‌شود که آخر امسال به بهره‌برداری برسد.
 به گفته وی؛ عملیات اجرایی پست 400 کیلوولت فردوس هم سال گذشته آغاز شده‌ است.
 عباس‌زاده با ذکر این نکته که پست 132 کیلوولت طبس به 400 کیلوولت ارتقاء می یابد، خاطرنشان کرد: در مجموع سه پست 400 کیلوولت در آینده نزدیک به ظرفیت انرژی برق خراسان جنوبی اضافه خواهد شد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از