حالت تاریک
حجت الاسلام اکبری مطلق خبر داد

دعوت به مصاحبه بیش ازهزاردانشجو برای دانشگاه فرهنگیان

دعوت به مصاحبه بیش ازهزاردانشجو برای دانشگاه فرهنگیان

سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی بیش از یک هزار دانشجو برای انجام مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت شده اند.

حجت الاسلام جواد اکبری مطلق سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، در خصوص دعوت به مصاحبه داوطلبان دانشگاه فرهنگیان، اظهارکرد: بررسی صلاحیت عمومی و اختصاصی دانشجویان جدیدالورود امسال، آغاز شده و در حال انجام است.

وی افزود: حدود دو تا سه برابر ظرفیت پذیرش، دانشجوی جدید دعوت به مصاحبه شده که از بین آنها، دانشجویانی که نمره بالاتری را کسب کنند، انتخاب خواهند شد.

اکبری مطلق با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی بیش از یک هزار دانشجو برای انجام مصاحبه دعوت شده اند که تعداد خانم و آقا تقریبا برابر است، گفت: دانشجویانی که دعوت به مصاحبه شده اند، از نظر صلاحیت عمومی، علمی و معاینات پزشکی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

او تاکید کرد: برخلاف سال های گذشته که در قبولی دانشجویان معدل بالا و سطح علمی امتیاز قبولی بیشتری داشت، اما اکنون تاثیر صلاحیت های عمومی در قبولی دانشجویان بیشترشده است. یعنی مثلا اگر در گذشته صلاحیت علمی 60 و صلاحیت عمومی 40 امتیاز داشته است، اکنون این نسبت برعکس شده و صلاحیت علمی 40 و صلاحیت عمومی و حرفه ای 60 امتیاز دارد.

سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه امسال حساسیت بالایی در خصوص پذیرش معلم در طراز انقلاب وجود دارد، گفت: همانطور که بحث سطح علمی دانشجویان مهم بوده و هست، صلاحیت های عمومی دانشجویان هم بسیار مهم است که ارزیابان در این خصوص بسیار حساس عمل می کنند.

اکبری مطلق عنوان کرد: در روند مصاحبه؛  ارزیابان شخصیت شناسی دانشجوها را انجام می دهند و اگر داوطلبان در زمینه های مختلف ورزشی، فرهنگی، قرآنی، مهارت های خاص ادبی و هنری، فعالیت های بسیجی، جشنواره های مختلف، حوزه فناوری و ... فعالیت یا رتبه ای داشته اند، آن را ارائه کنند تا امتیاز بیشتری بگیرند.

وی ادامه داد: چون معلم شدن شرایط خاصی دارد، باید داوطلبان معاینات پزشکی لازم را هم انجام دهند که این معاینات در درمانگاه فرهنگیان بیرجند با دریافت هزینه اندکی انجام خواهد شد.

سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی اظهارکرد: همچنین هسته گزینش استان هم که از اداره آموزش و پرورش استان هستند هم مصاحبه خاص خودشان را خواهند داشت که آن را به صورت تلفنی به افراد اطلاع خواهند داد و دانشگاه فرهنگیان دخالتی در آن ندارد.

وی یادآور شد: برای انجام مصاحبه، دانشجویان باید ابتدا در سامانه اعلام شده ثبت نام و  مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنند. همچنین داوطلبان باید برای انجام مصاحبه، در زمان اعلام شده حضور پیدا کنند، در غیر اینصورت حذف شده و جای آنها به افراد دیگری داده خواهد شد.

اکبری مطلق ادامه داد: بهتر است که دانشجویان برای رفع نقص احتمالی پرونده، توجیه کامل و کاهش استرس، یک ساعت قبل از انجام مصاحبه، در مرکز حضور پیدا کنند. همچنین توصیه می شود که داوطلبان اصل مدارک خود را همراه داشته باشند تا در صورت نیاز، دچار مشکل نشوند.

وی با اشاره به اینکه سهمیه دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی برای امسال، پذیرش 890 دانشجوی جدیدالورد است، گفت: از این سهمیه، تعدادی از دانشجویان بومی استان و تعدادی هم از سایر استان ها از جمله خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان خواهند بود.

سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی افزود: در رشته آموزش ابتدایی، بیشتر دانشجویان بومی استان خودمان خواهند بود، اما در رشته های دبیری از جمله گرایش های تاریخ، جغرافیا، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی، الهیات و ... ، دانشجویان از مناطق مختلف کشور حضور خواهند داشت.

او گفت: هم اکنون تمام سعی ما بر این است که اساتید حرفه ای، در انجام مصاحبه ضوابط را رعایت کنند تا حق دانشجویی ضایع نشود و شرایط به نحوی آماده شود که دانشجویان برای مصاحبه، استرس نداشته باشند.

 

انتهای پیام/7

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از