حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

مجتمع کُک‌طبس به فعالیت خود ادامه دهد

مجتمع کُک‌طبس به فعالیت خود ادامه دهد

استاندار خراسان جنوبی گفت: مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت با تأکید بر این مطلب در نشست بررسی مسایل مجتمع کک طبس که با حضور مدیرعامل و سهامداران مجتمع، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همراه بود، به عنوان شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کرد و گفت: این مجتمع که در ابتدای دولت سیزدهم با ۲۰ درصد ظرفیت دو باتری فعال بود، به همت سهامداران و با پیگیری‌های صورت گرفته، با افزایش حجم تولیدات به فعالیت خود ادامه داد. 

وی با اشاره به فعال شدن دو باتری این کارخانه در سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: با رسیدن باتری‌های قبلی به ظرفیت ۱۰۰ درصدی و افتتاح فاز دوم کارخانه شامل باتری‌های سه و چهار، تولید کک در این مجتمع افزایش چشمگیری داشت. 

استاندار خراسان جنوبی با قابل تقدیر خواندن اقدامات صورت گرفته، بیان داشت: فعالیت این مجتمع در اشتغالزایی و رونق استان نقش بسزایی دارد. 

قناعت با اشاره به طرح‌های توسعه ای این واحد تولیدی متذکر شد: به جهت اهمیت موضوع و نقش تولیدات این کارخانه در رفع نیاز داخلی کشور، مجتمع کُک طبس باید با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد. 

در ادامه این نشست درخصوص راهکارهای توسعه و افزایش سطح تولید کک در این مجتمع بحث و تبادل نظر شد. 

شایان ذکر است؛ مجتمع کک طبس، سومین مجتمع صنعتی تولید کک کشور است که با زیربنای ۱۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۳۰۰ هزار مترمربع ایجاد شده و زمینه اشتغال حدود ۴۰۰ نفر را فراهم آورده است. کک تولیدی این مجتمع در صنایع فولاد و زغال کاربرد دارد. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از