حالت تاریک
رئیس باشگاه گردشگری فرهنگی یونسکو:

گردشگری صنعتی مردم‌پایه و مصداق اقتصاد‌مقاومتی

گردشگری صنعتی مردم‌پایه و مصداق اقتصاد‌مقاومتی

رئیس باشگاه گردشگری فرهنگی یونسکو گفت: گردشگری یک صنعت مردم‌پایه بوده و مصداق اقتصاد مقاومتی است که با حداقل سرمایه حداکثر بهره‌وری را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، رئیس باشگاه گردشگری فرهنگی یونسکو در بازدید از پاویون خراسان جنوبی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری گفت: خراسان جنوبی در این دوره از نمایشگاه حضور بسیار پررنگ‌تری نسبت به سنوات گذشته داشته است.

محمدرضا مجیدی، با بیان اینکه این رویدادهای ملی و بین‌المللی به بسترسازی جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران کمک‌شایانی می‌کند، گفت: معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های استان گامی مهم و تأثیرگذار در توسعه اقتصاد گردشگری است.

 وی، اظهار داشت: امروزه برای رهایی از اقتصاد تک بعدی باید در بکارگیری ظرفیت‌های مغفول در کشور اقدامات برنامه‌ریزی شده و درستی انجام شود که یکی از این ظرفیت‌ها گردشگری است.

 مجیدی، بر لزوم همکاری میراث فرهنگی با بخش‌های تعاونی و خصوصی تأکید کرد و افزود: گردشگری یک صنعت مردم‌پایه بوده و مصداق اقتصاد مقاومتی است که با حداقل سرمایه حداکثر بهره‌وری را به دنبال دارد.

کمک وزارت امور خارجه در حوزه جذب سرمایه‌گذار

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی نیز در بازدید از پاویون استان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، گفت: استفاده از نعمت‌های خدادادی در راستای افزایش توان صنعتگران و توسعه اقتصادی کشور حائز اهمیت است.

ابراهیمی، کمک در حوزه جذب سرمایه‌گذار را یکی از اقدامات وزارت امور خارجه دانست و افزود: این توانایی را داریم که ظرفیت استان‌ها را به فعالین حوزه‌های مختلف کشورهای خارجی معرفی کنیم.

 وی، با اشاره به ایجاد دیپلماسی گردشگری در استان، اظهار داشت: انعقاد تفاهم‌نامه بین آژانس گردشگری استان با دیگر کشورها در راستای جذب سرمایه‌گذار و تبادل گردشگر و راهنمایی تولیدکنندگان صنایع‌دستی برای رسیدن به استانداردهای بین‌المللی از برنامه‌های مدنظر وزارت امورخارجه در همکاری با میراث فرهنگی است.

 

انتهای پیام/7

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از