حالت تاریک

نمایش سندروس به روی صحنه رفت

نمایش سندروس به روی صحنه رفت

همزمان با دهه‌فجر نمایش تئاتر سندروس به روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، همزمان با فرارسیدن چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی، نمایش «سندروس» به نویسندگی و کارگردانی «سعید علی‌آبادی» به روی صحنه رفته است.

نویسنده و کارگردان این نمایش با اشاره به جزئیات آن گفت: با دغدغه‌ای که داشتم تصمیم به نوشتن یک نمایشنامه در مورد اتفاقات هفتم بهمن ماه سال۵۷ بیرجند گرفتم.

علی‌آبادی اضافه کرد: با جستجو در مورد شهدای انقلاب در بیرجند به شهید علی سندروس رسیدم، چراکه پرداخت به این سوژه با توجه به سن و سال این شهید بزرگوار می‌توانست برای مخاطب و به‌خصوص نسل جدید جذاب و سودمند باشد.

وی با بیان اینکه اتفاقاتی که در این نمایش به اجرا درآوردیم بر اساس مستندات و ماجراهای واقعی است، تصریح کرد: با روایت گوشه‌ای از اتفاقات ۷ بهمن ۵۷ به دنبال ایجاد سوال و به تبع آغازی برای آشنایی بیشتر با «شهید سندروس» و دیگر شهدای انقلاب در بیرجند بودیم. 

نویسنده و کارگردان نمایش «سندروس» عنوان داشت: به دنبال اجرای این نمایش در سالروز این واقعه بودیم که به دلیل لغو پرواز مهمان ویژه، برنامه کنسل و به تاریخ دیگری موکول شد.

علی‌آبادی ادامه داد: این نمایش با حمایت موسسه فرهنگی و هنری افق هزاره و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند از سیزدهم بهمن ماه در محل فرهنگسرای شهر به روی صحنه رفته و اجرای آن تا ۲۲ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بهترین شکل جهاد تبیین از استفاده از زبان هنر و کار فرهنگی است، اضافه کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب؛ تئاتر منبر و بلکه فراتر از منبر است و هر شخص یا دستگاهی می‌تواند با زبان هنر چه موسیقی، چه نمایش یا هر هنر دیگری مردم را همراه کند.

 

گفتنی است نمایش «سندروس» از سیزدهم تا ۲۲ بهمن ماه جازی هرشب به مدت۱۳ دقیقه ساعت۱۸:۳۰ در محل فرهنگسرای شهر بیرجند به روی صحنه می‌رود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از